E-DEFTER UYGULAMASI
Elektronik defter (e-defter), şekil hükümlerinden bağımsız olarak vergi usül kanununa ve/veya Türk Ticaret Kanununa göre tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünüdür. E-defter uygulamasıyla şirketlere ait mali defterlerin, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) tarafından ortaya konan şartlara göre elektronik ortamda; oluşturulması, kaydedilmesi, değişmezliğinin ve bütünlüğünün garanti altına alınması, depolanması ve gerektiğinde yetkililere ibraz edilmesi sağlanır.
1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliği'nde yer alan şartları taşıyan gerçek ve tüzel kişilerin yararlanabildiği e-defter uygulaması ile Yevmiye Defteri, Yevmiye Defteri Beratı, Defter-i Kebir ve Defter-i Kebir Beratı dosyaları, GİB standartlarına uygun şekilde hazırlanıyor.
Mikro e-defter uygulaması hangi avantajları sunuyor?
-
Zaman
Süreci hızlandırır, operasyonel maliyetleri azaltır.
-
Daha Az Fiziksel Operasyon
Noter tasdiki ve defter arşivleme gibi fiziksel operasyonlar ortadan kalkar.
-
Maliye Bakanlığı Uyumu
Maliye Bakanlığı’nın e-defter standartları ile %100 uyumludur.
-
Otomatik Süreçler
Yasal bildirim süreçleri (GİB) otomatik olarak gerçekleştirilir.
-
7/24 Erişim
Gerekli görüldüğünde dosyalara anında erişilebilir.
Geçiş nasıl yapılır?
E-defter’e geçiş yapacak şirketlerin, e-defter kaydetme, onaylama, saklama ve ibrazı süreçlerinde Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından onaylanmış bir yazılım kullanmaları gerekiyor. Mikro’nun e-defter çözümü, GİB tarafından onaylanmış ve şirketlerin altyapılarına hemen entegre olabilir nitelikte bir çözümdür.
Mikro'nun e-fatura ve e-defter uygulaması, STANDART SERİ ve Mikro ERP ürün aileleri içerisinde de tercih edilebiliyor ve sisteme entegre biçimde çalışabiliyor. Ayrıca Mikro e-fatura kullanıcılarını Mikro ürünlerinde büyük avantajlar bekliyor.
Mikro'nun e-fatura, e-defter ve e-arşiv uygulamaları hakkında detaylı bilgi için:
444 5 305
Geçiş nasıl yapılır?
E-defter’e geçiş yapacak şirketlerin, e-defter kaydetme, onaylama, saklama ve ibrazı süreçlerinde Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından onaylanmış bir yazılım kullanmaları gerekiyor. Mikro’nun e-defter çözümü, GİB tarafından onaylanmış ve şirketlerin altyapılarına hemen entegre olabilir nitelikte bir çözümdür.
Mikro'nun e-fatura ve e-defter uygulaması, STANDART SERİ ve Mikro ERP ürün aileleri içerisinde de tercih edilebiliyor ve sisteme entegre biçimde çalışabiliyor. Ayrıca Mikro e-fatura kullanıcılarını Mikro ürünlerinde büyük avantajlar bekliyor.
Mikro'nun e-fatura, e-defter ve e-arşiv uygulamaları hakkında detaylı bilgi için:
444 5 305